Social media zakelijk inzetten vergt tijd, 3 tips om structuur aan te brengen

Voordat je Instagram gaat gebruiken om je bedrijf te laten groeien, is het belangrijk dat je eerst weet wat Instagram is. Instagram is een app voor het delen van foto’s en je kunt het dus gebruiken om iets moois te maken. We zullen Instagram voor een paar verschillende doeleinden gebruiken, dus we zullen het hebben over wat je kunt doen en hoe dit je bedrijf zal vergroten. Instagram is de app die de wereld veranderde, met een gebruikersbestand van meer dan 1 miljard. Het geeft sociale media de kracht om niet alleen een connectie te creëren, maar een band met je publiek. 

Schrijf op wat je wilt bereiken

Dit zal je helpen om te bepalen waar je op zoek wilt gaan naar klanten. je moet ook nadenken over hoe je deze campagne met anderen gaat delen. Je doel moet zijn om inhoud te creëren die relevant is voor degenen die op zoek zijn naar jouw service en zij moeten vinden wat ze nodig hebben en het ook delen met hun netwerk. Facebook likes kopen of Youtube views kopen komt pas later. Maak een lijst met een paar dingen die je in jouw campagne zult gebruiken, zoals je URL, hoeveel Facebook likes kopen en hoeveel Youtube views kopen, titel, jouw missie en een beschrijving waar anderen naar kunnen verwijzen. Maak een post die gedeeld kan worden op Facebook, Linkedin of Twitter. Dan kan je Youtube views kopen of Facebook likes kopen. Houd deze post ook in gedachten voor toekomstige campagnes. 

Schrijf op hoeveel tijd je wilt besteden

Wees bereid om ook tijd te budgetteren voor het gebruik van alle tools/platforms die je gaat gebruiken. Als eigenaar van een klein bedrijf is het beheren van sociale media net zo belangrijk als voor een groot bedrijf – het is jouw manier om de wereld te laten weten wie je bent en wat je doet. Het eerste wat je moet begrijpen als het gaat om social media management is waar je staat in het social media spel. De algemene vuistregel is om te beginnen met een sociale pagina die je hebt gemaakt. Dit kan een Facebook-pagina zijn, een Twitter-account, of een andere website waar jouw naam op staat.